Veiem, parlem i pintem
Primer de tot l’educadora escollirà un petit conte en
format de vídeo o imatges de cadascun dels hàbits i rutines que es treballen a
classe.
Les possibles preguntes podrien ser:
- Que feien els nens al conte.
- Recordes algun objecte que haguem vist abans? Com raspall, fruites...Aquestes preguntes donaran peu al diàleg i que als infants integrin millor els conceptes.
Després de veure el conte els infants podran escollir
diferents imatges sobre el conte, com per exemple si es parla d’alimentació la
mestra tindrà fotografies de fruites, verdures, làctics... i els infants els
podran pintar y amb el recull de totes les imatges es pot fer una roda dels
aliments a la classe.
Si el conte és de la higiene, els infants poden pintar
els estris per una bona higiene (com raspall, sabó...) o accions que es duen a
terme a diari a l’escola (fer pipi, rentar-se les mans) i aquestes imatges es
poden posar al lavabo per recordar cada dia quines rutines hem de fer.
I per últim, si el conte és de l’autonomia els infants
escolliran la imatge que vulguin (cordar-se les sabates, fer una fila...) i
després de decorar la imatge penjarem totes per l’escola o la classe per veure
quins progressos estan fent els infants.
Després d’aquesta activitat la mestra penjarà vídeos
sobre contes que treballin els hàbits i les rutines al blog i també penjarà
l’explicació de com es podem treballar aquells vídeos amb els infants amb les
famílies i també les imatges per si es volen descarregar i posar a casa.
D’aquesta manera les famílies poden participar d’aquesta
nova manera de treballar més dinàmica e interactiva i fan que els infants
despertin la seva creativitat i ganes d’aprendre.
Capacitats que es treballen amb l’activitat:
- Descobrir noves tècniques d’expressió plàstica a partir de la manipulació de diferents materials.
- Potenciar la seva imaginació i la seva creativitat a través de manualitats, valorant-lo i reforçant positivament la seva autoestima.
- Potenciar la participació i cooperació del grup.
- Establir relacions positives entre els companys fomentant actituds de companyonia i amistat per tal d’afavorir una convivència adequada.
- Fomentar actituds socials de respecte, comunicació i evitant qualsevol tipus de discriminació.
- Integrar la família en el context escolar de l’infant participant d’activitats conjuntes.
- Gaudir de les activitats proposades a través del joc i dels tallers, mentre desenvolupen les seves habilitats socials, motrius i cognitives, confiant en les seves capacitats.
- Fomentar l’adquisició dels hàbits d’una manera lúdica i positiva per ajudar a l’infant en l’obtenció de les rutines i poder-les reproduir.
- Reconèixer quins són els hàbits que entén relacionats amb la higiene, autonomia i alimentació.
- Treballar els hàbits i rutines mitjançant recursos TIC.
- Potenciar el treball amb les noves tecnologies.
No hay comentarios:
Publicar un comentario